Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via de mail: welkom@bryck.nl 

  • Waar zijn jullie gevestigd?

    Het hoofdkantoor, de showroom en warehouse van BRYCK vind je in Joure, Friesland, direct aan de A7. Welkom!

  • Waar worden jullie producten gemaakt?

    Onze producten worden in Nederland geproduceerd, en wel zo dichtbij mogelijk. Hierbij zoeken we graag de samenwerking op met lokale producenten en Nederlandse ateliers waar ambacht en duurzaamheid centraal staan.

  • Is het materiaal van mijn BRYCK wel duurzaam gekozen?

    Natuurlijk! Bij het ontwerpen van nieuwe producten kijken we altijd met een kritisch, duurzaam oog naar de materialen die we nodig hebben. Daarnaast gebruiken we zo weinig mogelijk grondstoffen als mogelijk. En waar er restmateriaal onvermijdelijk is, kijken we hoe we dit anders weer kunnen toepassen.

  • Zijn de stoffen van een BRYCK nieuw of gerecycled?

    Goeie vraag. Toen we ooit begonnen, al heel wat jaren geleden was er helaas veel minder keuze in gerecyclede stoffen. Maar die tijd ligt inmiddels ver achter ons. Heel veel van onze stoffen die we toepassen in onze collectie zijn al gerecycled. En bij elk nieuw ontwerp passen we dit principe toe.

  • Kunnen de BRYCK-loungemeubelen het gehele jaar buiten blijven staan?

    De loungemeubelen kunnen de gehele zomer buiten staan. In het najaar en ’s winters kun je ze onder een overkapping plaatsen of de speciaal ontwikkelde waterdichte UNDERCOVER beschermhoezen gebruiken. Of je zet ze binnen natuurlijk!

  • Ik twijfel welke kleur hoes het beste in mijn tuin past. Hebben jullie tips voor mij?

    Dat je soms twijfelt over wat het beste past is heel logisch. Soms is het ook moeilijk kiezen tussen twee mooie kleuren. Maar geen nood, je loungemeubel kun je altijd aanpassen aan je woon- en tuinwensen. Zo kun je bijvoorbeeld een nieuwe hoes in een andere kleur aanschaffen. Twijfel je over een passende tint of stof, neem dan even contact met ons op voor enkele stalen en/of een advies.

  • Is mijn BRYCK-loungemeubel demontabel?

    Ja hoor! Ook hierin zijn we duurzaam. Is er iets stuk dan kijken we eerst of dat onderdeel kan worden gerepareerd. En mocht reparatie niet meer lukken, dan is het altijd te vervangen. 

  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn BRYCK in huis heb?

    De gemiddelde levertijd is 2 à 3 weken. Uit het oogpunt van duurzaamheid werken we niet met grote voorraden en bezorgen we niet met een half lege bestelbus. Natuurlijk ben je ook welkom om je bestelling op te halen bij onze hoofdvestiging in Joure.

  • Hoe krijg ik mijn BRYCK geleverd?

    De producten worden in stevige, kartonnen dozen geleverd, meestal door onze eigen vervoerder. Als je wilt, nemen we de dozen weer mee terug in de BRYCK bus en geven we ze een nieuw leven doordat we deze als verpakking hergebruiken.

  • Ik wil graag proefzitten en de stoffen bekijken. Kan dat?

    Ja hoor! Je bent op afspraak welkom in ons hoofdkantoor in Joure. Ook werken we samen met een selecte groep dealers in binnen- en buitenland, waar je eveneens welkom bent. 

  • Is de stof wel echt bestand tegen zonlicht?

    Reken maar! We gebruiken Franse Sunbrella®-stoffen. Sunbrella® geeft vijf jaar garantie op de kleurechtheid van de stof.

  • Ik heb geknoeid op de stof van mijn BRYCK. Hoe kan ik het schoonmaken?

    De hoes is gemaakt van Sunbrella®, een vuil-, schimmel- en waterwerende stof. Je kunt de hoes wassen op 30 graden en strijken op een lage temperatuur (aan de binnenzijde). Sunbrella® geeft nog de volgende wastips: • Dep (niet wrijven) vloeibare morsvlekken met een schone, droge doek. Voor morsvlekken met olie breng je een absorberend middel aan, zoals maïzena, en verwijdert met behulp van een rechte rand. • Een schoonmaakoplossing van zachte zeep (zoals Woolite) en water opsproeien. • De stof grondig afspoelen om alle zeepresten te verwijderen. • Aan de lucht laten drogen. Voor nog meer wastips: https://global.sunbrella.com/nl/how-to-clean/clean-sunbrella-upholstery

  • Kan ik de hoes van mijn BRYCK wassen?

    Geen enkel probleem! Je kunt de hoes van je loungemeubel gewoon in de wasmachine wassen. Let wel op de temperatuur: met 30 graden zit je safe. Mocht de trommel van je wasmachine hiervoor te klein zijn, dan kun je de hoes ook laten stomen bij de (lokale?!) wasserette of stomerij. De instructies voor het reinigen van de hoezen vind je overigens ook op onze website.

  • Waar vind ik instructies voor het wassen van de hoes van mijn BRYCK?

    Lekker hè, een frisse hoes! De instructies voor het reinigen van de hoezen vind je gewoon op onze website. En heb je de ruimte buiten dan is het ook fijn om de hoes af en toe een tijdje buiten te hangen.

  • Kan ik de binnencompartimenten bijvullen?

    Een comfortabele ‘zit’ is heel persoonlijk. De een houdt van stevig, de andere vindt het heerlijk om weg te zakken in de kussens. Af en toe de kussens opschudden is sowieso fijn. Door eps-parels weg te halen of toe te voegen maak je je eigen ideale zit. Natuurlijk doet het gebruik ook iets. Na een paar weken is de bank of stoel lekker ingezeten en weet je beter of je nog iets wilt bijvullen of niet. Bij intensief gebruik raden we aan jaarlijks de kussens bij te vullen. Zo blijft je buitenhoes in topvorm en voorkom je dat de stof gaat scheuren.

  • Kan ik een nieuwe (kleur) hoes bestellen voor mijn BRYCK?

    Jazeker! Voor alle Chairs, Couches en Hockers zijn er hoezen in verschillende kleuren en texturen verkrijgbaar. Je kunt dus makkelijk variëren. Bijvoorbeeld door voor je BRYCK buiten een andere hoes te gebruiken dan binnen.

  • Kan ik stoffen combineren?

    De stoffencollectie is zorgvuldig samengesteld, waarbij we het belangrijk vinden dat de kleuren onderling ook goed te combineren zijn. Zo kun je bijvoorbeeld een twee- en driezits Couch in eenzelfde kleur kiezen en de BRYCK Hocker in een andere accentkleur of stof.

  • Waar koop ik extra parels?

    Je kunt extra eps-parels gewoon bij ons bestellen; ook via deze website.

  • Hebben jullie ook folders en nieuwsbrieven?

    Ja hoor. Uit milieuoverwegingen strooien we niet met deze uitingen. Maar je kunt ze altijd gratis (online) aanvragen en je opgeven voor de nieuwsbrief. Ook sturen we je op verzoek kleurstalen toe.

  • Hebben jullie ook cadeaubonnen?

    Ja en nee. We hebben geen cadeauBONNEN maar wel cadeauBLOKKEN. Met het BRYCK Cadeaublok geef je op een originele manier een cadeau aan iemand die graag zelf het cadeau kiest. Het bedrag bepaal je natuurlijk zelf en hoeft niet in één keer te worden besteed. Als het blok ‘op’ is, dan nemen we het blok weer in voor hergebruik. Het blok is voorzien van een stijlvolle wikkel, met ruimte voor een persoonlijke boodschap, als herinnering aan het cadeau.

  • Hoeveel garantie geven jullie op de loungemeubelen?

    We hanteren op al onze producten een garantietermijn van één jaar.